2016. gada 25. maijs

Reklāmu un analīzes jaunievedumi vidē, kur pirmajā vietā ir mobilo ierīču lietotāji

Pāreja uz mobilo vidi vairs nav ilgi jāgaida. Tā jau ir klāt.

Katru gadu Google saņem miljardiem meklēšanas vaicājumu, un vairāk nekā puse no tiem tiek sūtīta no mobilajām ierīcēm. Viedtālruņu un planšetdatoru lietotāji nodrošina vairāk nekā pusi tīmekļa datplūsmas vairākos miljonos tīmekļa vietņu, kurās jau tagad tiek izmantots pakalpojums Google Analytics.

Mēs jautājām lietotājiem, kāda loma viņu dzīvē ir viedtālruņiem, un viņu atbildēs izskanēja tādi apgalvojumi kā “nēsāju to līdzi visur”, “mans palīgs” un “mans glābējs”. Viedtālrunis ir palīgs, ko lietotāji dienas gaitā izmanto, lai meklētu informāciju, atrašanās vietas, izklaides un pirkumu iespējas.

Lai palīdzētu mārketinga speciālistiem gūt panākumus vidē, kur pirmajā vietā ir mobilo ierīču lietotāji, esam pārdomājuši aktuālās vajadzības un pilnībā pārveidojuši programmu AdWords, mainot reklāmu materiālus, cenu noteikšanu, darbplūsmu, rādītāju noteikšanu un citas iespējas.  Turpmāk mārketinga speciālistiem būs arī vieglāk vienuviet pārvaldīt iespēju izmantošanu gan digitālajā, gan fiziskajā pasaulē.

Tā kā ar atrašanās vietu saistīto mobilās meklēšanas vaicājumu apjoms pieaug par 50% ātrāk nekā kopējais visu mobilās meklēšanas vaicājumu apjoms, ir skaidrs, ka patērētāji vienlīdz bieži veic darbības gan tiešsaistē, gan bezsaistē. Mārketinga speciālistiem ir jārīkojas tāpat.

Šorīt pasākumā Google Performance Summit mēs ar prieku informējām reklāmdevējus par jaunievedumiem. Tālāk norādīti šodienas svarīgākie paziņojumi. Visas programmas atkārtojumu vari noskatīties šeit angļu valodā.

Programma AdWords tiek pārveidota atbilstoši videi, kur pirmajā vietā ir mobilo ierīču lietotāji

Dažu pēdējo gadu laikā esam konstatējuši, ka produktu pielāgošana izmantošanai mobilajās ierīcēs ievērojami atšķiras no produktu izstrādes atbilstoši videi, kurā mobilo ierīču lietotāji ir pirmajā vietā. Tāpēc esam pilnībā mainījuši savu priekšstatu par AdWords un attiecīgi arī pašu šo programmu.

Kā teksta reklāmas izskatās vidē, kur pirmajā vietā ir mobilo ierīču lietotāji? 

Mobilo ierīču lietošana ir pilnībā mainījusi reklāmu vidi. No šī gada datoros vairs netiek rādītas reklāmas labajā pusē, lai uzlabotu meklēšanas pieredzi un padarītu to līdzīgāku visās ierīcēs. Pēc šī jaunieveduma esam sagatavojuši plašākās izmaiņas teksta reklāmās kopš AdWords darbības uzsākšanas pirms piecpadsmit gadiem.

Jaunās izvērstās teksta reklāmas programmā AdWords ir optimizētas skatīšanai populārāko viedtālruņu ekrānos un nodrošina vairāk reklāmas vietas, ko varat izmantot, lai parādītu vairāk informācijas par produktiem un pakalpojumiem, pirms lietotājs noklikšķina uz reklāmas. Tālāk ir norādītas galvenās izmaiņas.



Šie jauninājumi nodrošinās efektīvāku reklāmu darbību dažādos ekrānos un padarīs tās sevišķi noderīgas patērētājiem, kuri izmanto mobilās ierīces, atrodoties ceļā, un vēlas iegūt precīzu informāciju par jūsu piedāvājumu pirms tīmekļa vietnes apmeklēšanas.

Bāzējoties uz testa rezultātiem reklāmdevēji redzēja vidējā klikšķu skaita pieaugumu līdz pat 20%, salīdzinot ar pašreizējo vidējo klikšķu skaitu uz teksta reklāmām, tāpēc aicinām tevi gatavoties šim jauninājumam.

Kādas ir reklāmas tīkla reklāmas vidē, kur mobilo ierīču lietotāji ir pirmajā vietā? 

Vietņu, lietotņu un video skatīšana mobilajās ierīcēs nodrošina neaptverami daudz jaunu vietu, kuras var izmantot, lai sasniegtu patērētājus.

Adaptīvās reklāmas pielāgojas aplikācijām un vietnēm Google reklāmas tīklā


Adaptīvās reklāmas tīkla reklāmas pielāgojas dažādam saturam, formām un izmēriem vairāk nekā divos miljonos izdevēju vietņu un lietotņu Google reklāmas tīklā (GRT). Tās arī nodrošina piekļuvi jauniem vietējiem krājumiem, kurus varat izmantot, lai piesaistītu patērētājus ar reklāmām, kas atbilst viņu pārlūkotā satura izskatam un kontekstam.

Mēs arī paplašinām GRT atkārtotā mārketinga kampaņu sasniedzamību, nodrošinot tev piekļuvi reklāmas vietas krājumiem citos reklāmas tīklos. Šos krājumus vari izmantot, lai sasniegtu vairāk tīmekļa vietņu un lietotņu visā pasaulē. Ar šiem papildu krājumiem Eiropas aviokompānija SAS sasniedza 20% vairāk reklāmguvumus ar līdzīgu maksu par reklāmguvumu savās atkārtotā mārketinga kampaņās. Uzzini vairāk šeit.

Kā darbojas cenu noteikšana vidē, kur mobilo ierīču lietotāji ir pirmajā vietā? 

Mārketinga speciālistiem ir nepieciešams vairāk kontroles iespēju un lielāka rīcības brīvība, lai optimizētu cenas konkrētās ierīcēs. Dažu turpmāko mēnešu laikā jums tiks nodrošināta iespēja iestatīt atsevišķas cenu korekcijas katram ierīču veidam — mobilajām ierīcēm, datoriem un planšetdatoriem. Tādējādi tu varēsi izmantot savu pamata atslēgvārdu cenu ierīcēm, kas nodrošina visvairāk ieņēmumu tavam uzņēmumam, un pēc tam iestatīt cenu korekcijas visām pārējām ierīcēm. Tu varēsi arī koriģēt cenas, paaugstinot tās par līdz pat 900%. Lielākas kontroles iespējas nozīmē, ka varēsi veikt optimizāciju precīzāk, tomēr pietiekami vienkārši — izmantojot vienu kampaņu, kas sasniegs patērētājus visās ierīcēs.

Mārketinga speciālisti var izmantot lokālo mobilo ierīču vidi, lai vienlaikus pārvaldītu iespējas gan digitālajā, gan fiziskajā pasaulē

Gandrīz trešā daļa visu mobilās meklēšanas vaicājumu ir saistīta ar atrašanās vietu. Lietotāji darbojas gan tiešsaistē, gan bezsaistē: viņi meklē labāko restorānu, ko apmeklēt piektdienas vakarā, vai veikalu, kur var iegādāties lietotāja izmēram atbilstošus ūdensnecaurlaidīgus zābakus.

Lai palīdzētu reklāmdevējiem sasniegt patērētājus, kuri meklē uzņēmumus ar fizisku atrašanās vietu, esam izstrādājuši jaunas vietējās meklēšanas reklāmas vietnē Google.lv un pakalpojumā Google Maps. Reklāmdevēji, kuri izmanto atrašanās vietu paplašinājumus, varēs pienācīgi parādīt sava uzņēmuma atrašanās vietu patērētājiem, kuri meklēs, piemēram, “kurpju veikals” vai “automašīnu remontdarbnīca manā tuvumā”. Uzzini vairāk.

Mēs izstrādājam arī citas pielāgotas, ar zīmolu ciešāk saistītas lietošanas iespējas uzņēmumiem pakalpojumā Google Maps — šo iespēju mērķis ir palīdzēt jums palielināt veikala apmeklējumu skaitu. Pašlaik mēs eksperimentējam ar dažādiem reklāmas formātiem pakalpojumā Maps, lai saprastu, kuru reklāmas formātu izmantošana palīdz lietotājiem labāk atrast uzņēmumus savas apkārtnes kartēs. Piemēram, turpmāk pakalpojuma Maps lietotājiem viņu braukšanas maršrutā, iespējams, tiks rādītas reklamētas spraudītes, kas atbildīs tuvumā esošajām kafejnīcām, degvielas uzpildes stacijām vai bufetēm. Pārmaiņas attiecas arī uz vietējo uzņēmumu lapām: lai patērētājus mudinātu izpētīt jūsu veikalu pirms ierašanās, mēs pievienojam jaunas funkcijas, piemēram, īpašos piedāvājumus un iespēju pārlūkot produktu krājumus.

Google Maps reklāmas: sponsorētā atzīme un uzņēmuma lapa

Kā noteikt reklāmas ietekmi uz pārdošanas rādītājiem, ja tiešsaistes reklāmas mudina patērētājus apmeklēt veikala mājaslapu?

AdWords ir pasaulē lielākais tiešsaistes un bezsaistes reklāmu rādītāju noteikšanas risinājums. Kopš veikala apmeklējumu iespējas ieviešanas programmā AdWords pirms diviem gadiem lietotāji visā pasaulē ir apmeklējuši veikalus vairāk nekā miljardu reižu.

Dažādu nozaru uzņēmumi visā pasaulē izmanto ieskatus par AdWords veikalu apmeklējumiem, lai noteiktu tiešsaistes reklāmu ietekmi uz darbībām bezsaistē. Uzņēmums Nissan UK konstatēja, ka 6% gadījumu pēc noklikšķināšanas uz mobilajām ierīcēm paredzētas reklāmas lietotāji dodas uz automašīnu tirdzniecības vietu, tādējādi nodrošinot ieguldījumu atdevi aptuveni 25 reižu apjomā.

Veiksmīga darbība vidē, kur pirmajā vietā ir mobilo ierīču lietotāji

Tā kā patērētāji pavada daudz laika tiešsaistē un robeža starp tiešsaistes un bezsaistes vidi kļūst arvien nemanāmāka, pašlaik vairāk nekā jebkad agrāk ir svarīgi pielāgot uzņēmuma darbību mobilajai videi. Arī Google pakāpeniski pielāgojas videi, kur mobilo ierīču lietotāji ir pirmajā vietā, un mēs vēlamies to paveikt kopā ar jums.

Lai iepazītos ar visiem reklāmas un analīzes jaunievedumiem, par kuriem ziņojām šorīt, noskaties Google Performance Summit ievadrunu šeit angļu valodā. Apmeklējiet arī jauno AdWords mārketinga mērķu vietni, lai uzzinātu, kā vari izmantot reklāmu risinājumus sava uzņēmuma mērķu sasniegšanai.

Autors: Šrīdhars Ramasvamijs (Sridhar Ramaswamy), reklāmu un tirdzniecības nodaļas vecākais viceprezidents